Τετάρτη 22 Ιουνίου 2011

mobile learnig

Ομάδα: «Οδοιπόροι»
Ονομασία παιχνιδιού: ‘Αναζητώντας την Πομπηία΄
Για να λειτουργήσει καλύτερα η ομάδα των "Οδοιπόρων" παρουσιάζεται το κυριότερο κομμάτι της εργασίας για το mobile learnig.
Ο στόχος είναι να περιγράψουμε ένα παιχνίδι στο οποίο θα χρησιμοποιούμε κινητές συσκευές.

Στόχος του παιχνιδιού: Είναι ένα παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού στο οποίο τα παιδιά καλούνται να πλοηγηθούν στο χώρο της Πομπηίας  με τη βοήθεια κινητής συσκευής τηλεφώνου, να  ανακαλύψουν τα κρυμμένα κλειδιά  και να συνεχίσουν στο επόμενο σημείο. Κερδίζει η ομάδα που θα έχει μαζέψει τα περισσότερα κλειδιά στο συγκεκριμένο χρόνο.
Μαθησιακός στόχος: να γνωρίσουν σημαντικές γωνιές της Πομπηίας, να αναγνωρίσουν τη χρήση του, να τον συνδέσουν με την οικονομική και κοινωνική ζωή και να συνδέσουν τις δραστηριότητες αυτές με το σήμερα.
Περιγραφή: δίνεται στα παιδιά μια εικόνα, ένα γρίφος, ένα βίντεο ή ένα μαθηματικό πρόβλημα πίσω από τα οποία κρύβεται η αποστολή της ομάδας. Δίνονται με κάποιο καλυμμένο τρόπο οι γεωγραφικές συντεταγμένες του σημείου στο οποίο καλούνται να μεταβούν - χρησιμοποιώντας το  google erth- κι ορισμένες πληροφορίες για το χώρο που πρόκειται να ανακαλύψουν. Όταν φτάσουν στο χώρο λαμβάνουν από το κινητό τους της αντίστοιχη χωρο -ευαίσθητη πληροφόρηση, στέλνουν στον εκπαιδευτικό μέσω γραπτού μηνύματος ένα μικρό κείμενο για το χώρο, λαμβάνουν από εκείνον μια ερώτηση, η απάντηση της οποίας θα είναι το ζητούμενο κλειδί. Πρέπει να απαντήσουν μέσα σε 15΄. Συνεχίζουν στο επόμενο σημείο είτε βρουν την κρυμμένη λέξη- κλειδί είτε όχι. Η ομάδα επίσης θα πρέπει να συμπληρώσει μια φόρμα- ταυτότητα του χώρου π.χ. :τι βλέπουν, πώς μπορεί να χρησιμοποιούσαν το χώρο, γιατί ήταν σημαντικός ο χώρος αυτός, την ιστορία αυτού του χώρου, αν υπάρχει κάτι αντίστοιχο σήμερα κλπ. Καλούνται επίσης να τραβήξουν φωτογραφίες και βίντεο του χώρου, με τη χρήση του κινητού τους τηλεφώνου, με τις σχετικές πληροφορίες που η ομάδα θα αφηγηθεί. Σκοπός είναι να αναδείξουν περισσότερες πληροφορίες για τη ζωή των ανθρώπων του παρελθόντος. Με βάση αυτές τις πληροφορίες δηλ. τη φόρμα, το βίντεο, τις φωτογραφίες και όποια άλλη καταγραφή έχει γίνει στο τέλος του κάθε παιχνιδιού κάθε ομάδα θα κληθεί να βιντεοσκοπήσει μια δραματοποίηση για έναν από τους χώρους που επισκέφτηκε, γυρίζοντας στο παρελθόν και έχοντας ρόλους των ανθρώπων της εποχής εκείνης. Αυτό το παρουσιάζει στις άλλες ομάδες οι οποίες θα πρέπει να βρουν σε ποιο χώρο αναφέρονται. Η ομάδα που βρίσκει το χώρο κερδίζει κι ένα ακόμα  κλειδί, ενώ οι ομάδα που το παρουσιάζει κερδίζει τόσα κλειδιά όσες ήταν και οι σωστές απαντήσεις των ομάδων. Αν δηλαδή μετά τη δραματοποίηση 3 ομάδες βρουν το σωστό χώρο στον οποίο αναφέρεται η δραματοποίηση τότε οι 3 αυτές ομάδες κερδίζουν  από ένα κλειδί και η ομάδα που το παρουσίασε κερδίζει 3 κλειδιά – επιβραβεύεται έτσι η εύστοχη δραματοποίηση.

Ένταξη δραστηριότητας στο ΑΠΣ
Τάξη: ΣΤ΄ Δημοτικού
Γνωστικό αντικείμενο: Γλώσσα
Τεύχος: 1ο
Ενότητα: 2η , Κατοικία
Διδακτικοί στόχοι
  • Πώς περιγράφουμε ένα κτίσμα
  • Ποιος είναι ο ρόλος του επιθέτου σε ένα περιγραφικό κείμενο
  • Ποιες λέξεις ή φράσεις δηλώνουν τόπο
Ο 1ος στόχος μπορεί να υλοποιηθεί μέσα από την περιγραφή των κτισμάτων που θα επισκέπτονται οι μαθητές κατά την εξέλιξη του παιχνιδιού. Η φόρμα – ταυτότητα του χώρου θα είναι φτιαγμένη κατά τέτοιο τρόπο ώστε να αναδεικνύονται τα δομικά στοιχεία ενός περιγραφικού κειμένου. Στη συνέχεια δημιουργώντας ένα μικρό περιγραφικό κείμενο οι μαθητές θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν εκείνα τα βασικά χαρακτηριστικά του κτίσματος προκειμένου ο παραλήπτης του μηνύματος να καταλάβει σε ποιο κτίσμα αναφέρονται.
Η ακριβής και λεπτομερής περιγραφή που θα απαιτηθεί τόσο κατά την γραπτή περιγραφή του κτίσματος όσο και στη φάση της δραματοποίησης επιβάλλει τη χρήση επιθέτων. Μπορεί εδώ να γίνει και σύγκριση δύο μικρών διαφορετικών κειμένων ένα με τη χρήση επιθέτων και μιας περιγραφής όπου λείπουν τα επίθετα.
Οι λέξεις και οι φράσεις που δηλώνουν τόπο θα υπάρχουν στα μηνύματα οδηγίες που θα αποστέλλονται στους μαθητές από το δάσκαλο μέσω του κινητού τηλεφώνου. Θα πρέπει οι μαθητές να τις χρησιμοποιήσουν τόσο στη φόρμα – ταυτότητα του κτιρίου όσο και στη δραματοποίηση.
Μέσω της δραματοποίησης οι μαθητές καλούνται να παράγουν προφορικό περιγραφικό λόγο που βέβαια διαφοροποιείται σε αρκετά σημεία από τον προφορικό αλλά διατηρεί τα βασικά δομικά στοιχεία του γραπτού περιγραφικού λόγου. Είναι μια ευκαιρία να επισημανθούν και οι διαφορές του προφορικού με τον γραπτό λόγο.
Παρατηρήσεις
Οι ομάδες των τεσσάρων ατόμων έχουν δημιουργηθεί με κριτήριο την ανομοιογένεια τόσο στο φύλο όσο και στην μαθησιακή ετοιμότητα. Έτσι σε κάθε ομάδα όλοι οι μαθητές θα βρουν χώρο να δράσουν και να αναλάβουν πρωτοβουλίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου